Ens els darrers articles em intentat deixar clar com les eines comercials tradicionals han donat pas al màrqueting 2.0, Uns instruments digitals on la participació del client suposa l’element necessari per impulsar qualsevol estratègia comercial amb garanties d’èxit.
Arribats a aquest punt doncs, és moment de plantejar el viatge cap al món 2.0.o el món de “connexió amb el client”.
Per afrontar aquest repte però, el primer que cal tenir present és que a la xarxa no hi hem de ser presents, únicament per una qüestió de tendència, de moda d’imatge,... I és que malauradament són moltes les empreses que es creen un perfil facebook o similar, les que munten seu propi bloc, o les que simplement hi dediquen petits esforços, pensant que es tracta d’una “certa obligació comercial ”per així transmetre una millor imatge de la seva empresa.
I això és un error que no s’ha de cometre. Avui en dia, les eines que el món digital posa al nostre abast en són moltes i de molt variades. Per això és necessari entendre quins són els objectius que el món digital i les xarxes socials posen al nostre abast així com els beneficis que ens poden acabar generant.
Per això, quan iniciem aquest viatge, és important que coneguem amb exactitud quins són els objectius que hem d’assolir per afrontar aquest nou viatge.
Així, el primer de tots ells és la relació que s’establirà amb el client. El correcte us del món digital ens permetrà una millor relació amb el mercat i ens permetrà una millor reputació on line.
La bona relació amb els clients, les valoracions positives d’aquest col•lectiu ja sigui via recomanació, via enllaços dels nostres productes, via comentaris i suggeriments és el segon dels grans objectius que cal assolir en el món 2.0.
En tercer lloc, la reputació de la marca, doncs la seva incursió en el món de la social media ens permetrà vincular-la a valors com innovació, actualització, modernitat, projecció, compromís, diàleg... i que a la llarga han de suposar una major fidelització de la clientela.
Finalment, el quart i darrer objectiu, i més ara que bufen temps de crisi, ens permetrà reduir les inversions i la despesa publicitària en mitjans tradicionals, substituint-los per mitjans bidireccionals on el client juga cada vegada més un rol determinant i si sent més a gust.
Així doncs, comencem a oblidar la simple idea que en els entorns digitals “simplement hi hem de ser presents”, i comencem a pensar amb l’oportunitat que ens brinda el món digital sempre que hi siguem present i participatius. Només d’aquesta manera iniciarem un viatge a l’entorn 2.0 amb garanties d’èxit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada