dilluns, 18 d’abril del 2011

EL RASTRE A INTERNET O EL CONTROL DE LA MARCA

Fins a quin punt és important tenir coneixement del que es diu de nosaltres en els entorns digitals? És més, sabem si algú parla de nosaltres a Internet? Sabem quins espais utilitza per parlar-ne? Com em d’actuar quan això passa?
Internet és un espai democràtic on qualsevol internauta hi pot dir la seva. Quan vulgui i a on vulgui. En certa manera, podrem afirmar que tothom hi pot dir allò que considera. El rastre és evident doncs. Si algú vol parlar de nosaltres, Internet és un espai ideal.
Arribats a aquest punt, és important que totes aquelles empreses que vulguin iniciar el seu camí amb el món web 2.0. És a dir, les empreses, els emprenedors, les persones que tinguin previst obrir un perfil de facebook, un de twitter,... fins i tot els més participatius que es plantegen l’obertura d’un blog per dir-hi la seva, per compartir idees, experiències,... tinguin present el rol que això suposa.
El rastre a Internet és evident. Per això, si es vol ser present a la xarxa i saber que es diu de nosaltres, cal disposar d’eines que ens permetin monitoritzar. Altrament dit: conèixer en tot moment com, qui i que diuen de nosaltres.
Una eina bàsica en aquest sentit, fàcil d'administrar, i molt vàlida per fer aquesta monitorització es el servei d'Alertes de Google. Un servei fàcil de crear (www.google.com/alerts) que permet conèixer, pràcticament, a temps real, qui, què i en quin espai parlen de nosaltres, o d’aquell concepte, producte, campanya que hem creat. Un sistema com aquest, per tant, ens permetrà contínuament saber el que diuen, com ho diuen,... i com em d’actuar.
D’això se’n diu monitorització o “control del rastre”, i en entorns com els d’avui, resulta molt interessant per tenir una idea clara sobre com interactua i pensa el mercat, de nosaltres o de la nostra marca.
Ja ho veieu, la social media, els entorns digitals i les seves eines, ja no són una moda. Són un fet present. Els tenim aquí i no els podem obviar. Si més no, de moment, millor no deixar de banda allò que diuen de nosaltres i allò que fem. La nostra marca se’n beneficiarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada