dimecres, 28 de desembre del 2011

L'ÚLTIMA REFLEXIÓ DE L'ANY: MÀRQUETING PER COMPARTIR


L’ÚLTIMA REFLEXIÓ, ENTENDRE, COMPARTIR I ACTUAR
Avui en dia, són moltes les empreses que ja desenvolupen i creen noves idees de negoci.
Segons quin sigui el dimensionament d’aquestes empreses, la majoria ja disposen d’un departament, d’un assessor...
Tal com comentàvem en un punt anterior, un dels aspectes rellevants en la definició del negoci descansa en el reconeixement i l’anàlisi DAFO d’un projecte, on es posen en relleu un conjunt de característiques del negoci, algunes de les quals són positives i d’altres negatives, sobre les quals cal actuar per tal de corregir-ne el sentit amb l’objecte de reforçar el seu impacte positiu en el desenvolupament comercial de l’empresa.

És a partir d’aquí que neix el full de ruta, també conegut com a pla d’acció comercial; el conjunt d’accions on es descriuen i es detallen els àmbits i les estratègies que cal dur a terme per millorar el funcionament actual de la dinàmica comercial del negoci.
Sense entendre el mercat, sense analitzar la seva dimensió, les seves característiques, què hi passa, com passa i per què, probablement no tindrem una gran capacitat de prendre decisions correctes.
Per tot això, no m’agradaria acabar aquest llibre sense fer-vos reflexionar en relació a aspectes que afecten el màrqueting i que, entre d’altres, són els següents: el màrqueting l’hem d’entendre com una qüestió d’orientació al producte o al mercat i al client? Fins a quin punt són importants les percepcions del consumidor? Quin rol juga el màrqueting en l’estratègia empresarial d’un negoci? La millor estratègia de màrqueting, és la venda o la satisfacció del propi consumidor?
El llibre que teniu a mans, doncs, té precisament la voluntat d’ajudar-vos a plantejar o revisar aquestes qüestions, entre d’altres, donant resposta a les preguntes per a les quals no n’hàgiu trobat.
Confio que us serveixi d’ajuda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada