Us heu parat mai a pensar com pot ser de difícil construir un puzle si el comencem a muntar sense un ordre lògic? Heu comptat quantes vegades l’hem deixat a mitges perquè ja només ens queden les parts difícils? I quants puzles no han arribat a bon port (no els hem acabat) per mandra, només justificada per una falta de motivació fruit de la mala organització? I no us heu parat a pensar que un puzle i un negoci poden tenir moltes similituds?
Hi ha qui, quan inicia el seu propi negoci, només pensa on, com i quant vendrà. Això és important, és clar, i més si tenim en compte que generar ingressos és una de les bases perquè un negoci sigui productiu. Vendre, per tant, és important, però tanmateix, fins a quin punt ens hem de preocupar i capficar en la venda?
Molt sovint, assessorant emprenedors que volen iniciar un projecte empresarial, m’he trobat que s’inverteix la major part de l’energia a buscar estratègies que els garanteixin un mínim de vendes inicials. Ens preocupem més per aquelles parts que ja coneixem o que preveiem més senzilles en detriment de la gestió més complexa; és a dir, la satisfacció real del client.
Fixeu-vos en un exemple: no teniu la sensació, que comunicar i promocionar els propis productes o serveis esdevé la clau obsessiva de moltes empreses que consideren que d’aquesta manera els inicis del seu negoci tindrà més probabilitats de subsistència i d’èxit empresarial? És, doncs, important comunicar i promocionar?
Les claus estratègiques d’un negoci, les variables clau d’un projecte (com quan muntem un puzle), descansen en una visió també estratègica de la comercialització i del màrqueting, i aquí la satisfacció del client resulta la peça clau.
I si no, penseu en la gran quantitat de campanyes i accions promocionals, les promocions i la publicitat en el punt de venda, les noves tecnologies i la seva aplicació a la promoció dels serveis, etc., que no tindran èxit si prèviament no s’ha passat per un procés de reflexió del negoci en què una altra peça clau del puzle és, sens dubte, el client.
La satisfacció del client, conèixer les funcions, els components que porten a crear un negoci, a desenvolupar un nou producte, resulta més important que definir les estratègies de venda del negoci.
Sense satisfacció no hi ha venda, sense client no hi ha mercat, i sense planificació difícilment acabarem mai el puzle.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada