divendres, 1 d’abril del 2011

LA REPUTACIÓ ON LINE: EL TERMÒMETRE DIGITAL

Us heu posat mai a pensar que diuen a la xarxa de la nostra empresa? Entenem per xarxa, a les diferents plataformes digitals que en els darrers anys han anat creixent d’una manera abismal: els facebooks, twitters i linkedins, així com els blogs, els fòrums i les webs, cada vegada més evolucionades, i més pensades per a compartir i conversar amb el consumidor. Plataformes que han condicionat la forma de comunicació i l’acceptació d’un internauta que cada vegada es creu més el que diuen els mateixos consumidors que no pas el que ens diuen les empreses de les seves pròpies marques.
Però, com ens pot afectar el que diuen de la nostra empresa? O el que és més important: ens pot afectar?

Segons estudis recents, sembla ser que en un molt elevat percentatge dels casos, els consumidors poden arribar a canviar la seva opció de compra degut en gran part a les opinions, comentaris i suggerències que hom pot trobar a través del món digital. Si donem per bona aquesta dada, entendrem ràpidament que el que diuen i el que comenten sobre nosaltres pot generar un impacte molt fort sobre l’experiència i la relació dels nostres contactes, clients, observadors envers a nosaltres.

Vet aquí doncs, la importància de la reputació on line. Un concepte, nou, innovador, en creixement. I és que la reputació es pot definir com el termòmetre digital de la nostra empresa. Segons quina sigui la temperatura, aquesta ens pot afectar positiva o negativament en les percepcions d’un client cada vegada més exigent i més preparat per escoltar, compartir i suggerir.

Però, i com podem controlar la temperatura del nostre cos a la xarxa? Doncs el primer què cal fer és un diagnòstic acurat de la nostra persona o el que és el mateix: aprendre a monotoritzar la xarxa, és a dir, aprendre a utilitzar eines que ens permetin saber que és el que succeeix en temps real a la xarxa en relació a nosaltres, identificar qui parla de nosaltres, detectar els llocs de la xarxa on es concentren les converses, reconèixer que diuen de nosaltres,....

Totes aquestes eines de monotorització, que les anirem coneixent al llarg d’aquests articles, ens han de permetre millorar la nostra reputació on line. D’aquesta manera sempre tindrem controlada la nostra temperatura digital.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada