Una marca ja no és el que es diu, sinó el que la gent diu d’ella. Avui per avui, allò que ens explica l’empresa sobre la seva marca (característiques de producte, beneficis de compra,...) ha perdut valor entre els consumidors.
I és que pel client resulta fàcil fer una cerca a la xarxa. Google en aquest sentit, és una immillorable opció perquè el consumidor ja no esperi rebre informació sinó perquè ell mateix la pugui buscar-la en forma de recomanacions, valoracions de la nostra empresa, i generar així, un ampli coneixement d’allò que vol saber.
La relació doncs amb el client ha canviat, doncs ha passat de ser un actor passiu a convertir-se en tot un actiu. Un consumidor, que ara ja no espera rebre informació de les marques per part de l’empresa sinó que busca, analitza i fins i tot recomana aquelles que més valora.
Està naixent doncs, un nou consumidor que valora i promou la relació, i un nou concepte: l’engagement, que precisament busca promoure la relació entre clientela i ensenyes comercials.
Tanmateix, la realitat que ens envolta encara dista d’aquests nous conceptes: moltes empreses encara es troben desorientades fruit de l’important desconeixement del món digital, la social media i tot el que això comporta.
En aquest sentit, és important recordar, que la social media implica la combinació de mitjans, la part media, amb el diàleg i la conversa constant amb la clientela, la part més social, i que no sempre tenim present.
De la mateixa manera, cal entendre que la social media no és ni ha de ser una finalitat de l’empresa, sinó que ha de contribuir a obtenir tota una sèrie d’objectius com la notorietat, l’increment de quota,...
L’apropament per part de les empreses a la social media ens permetrà tenir un major control de la nostra marca al mateix temps que generarà vincles, lligams,... i en definitiva l’engagement necessari perquè marques i clients treballin de forma conjunta per a una relació futura més competitiva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada