dijous, 28 de juliol del 2011

ENAMORAMENT I EMOCIONS: QÜESTIÓ DE MÀRQUETING

ENAMORAMENT I EMOCIONS: QÜESTIÓ DE MÀRQUETING

Hi ha qui pensa que el màrqueting emocional és una de les millors bases per fer incrementar les vendes de la seva empresa. I en certa mesura tenen raó, perquè és ben cert que avui per avui tots aquells productes i serveis que juguen amb l’emocionalitat de la clientela acaben tenint una major probabilitat d’atreure i fidelitzar la clientela (són molts els casos de les empreses que han sabut jugar amb les emocions i les intangibilitats amb resultats molt satisfactoris).

Ara bé, l’emocionalitat que poden desprendre els productes i serveis, els nostres negocis, fins i tot amb idees innovadores, no és una qüestió que es pugui obtenir d’un dia per l’altre; cal que tinguem en compte que només s’arriba a l’emocionalitat de les coses si hi arribem des de la racionalitat.

Però anem a pams, i fixem un exemple que ens indiqui aquesta idea d’arribar a l’emocionalitat des de la tangibilitat. Qui més qui menys, tothom s’ha enamorat al llarg de la vida. Doncs bé, algú pensa que aquest enamorament és una simple qüestió d’imatge, de presència, de química? I tots els elements posteriors que anem coneixement de la nostra parella? Gustos, hàbits, motivacions, valors... Tots aquests aspectes són elements tangibles que necessàriament cal conèixer si realment volem arribar a la part intangible dels nostres pensaments, és a dir, l’enamorament.

Mireu, en el camp empresarial es dóna una relació de fets similar; qui vol jugar amb l’emocionalitat com a base de les seves polítiques comercials i de màrqueting, ha de tenir presents els següents aspectes:

 Per desenvolupar un programa de campanyes amb caràcter emocional, juga un paper necessari establir un programa previ que descrigui i informi el client de tots aquells aspectes tangibles de què disposa el producte o servei en qüestió. Només d’aquesta manera s’arribarà a jugar un paper emocional amb el client.

 El màrqueting emocional és factible en aquelles empreses clarament orientades al client. Les empreses que posen un especial èmfasi en el producte difícilment podran jugar amb l’emocionalitat dels seus clients.

 Per plantejar un programa de màrqueting emocional cal que disposem de marques fortes, marques que no només se sustentin en una bona notorietat i coneixement per part dels consumidors, sinó també marques que disposin d’una forta personalitat. Només d’aquesta manera es podran generar vincles emocionals prou forts amb la clientela que justifiquin un programa de màrqueting emocional.

En síntesi, només em resta concloure amb la idea que el camí de la racionalitat a l’emocionalitat és una de les millors maneres que els empresaris tenen al seu abast per optimitzar les campanyes promocionals de les seves empreses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada