divendres, 17 de juny del 2011

XARXES SOCIALS I EL SEU VALOR A LES EMPRESES

Les empreses que vulguin entrar en el món de les xarxes socials, han de conèixer el sentit etimològic de la paraula. Al mateix temps, han de ser coneixedors de les diferents xarxes i els objectius que cada una d’elles persegueix. Plataformes com Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube,... busquen objectius diversos en un món cada vegada més complex. Cal saber utilitzar-les, doncs, i cal conèixer els beneficis que poden generar a la nostra empresa.

Sembla ser que les xarxes socials estan de moda, però de fet no ho són perquè a hores d’ara ja formen part de l’entrament d’eines que els empreses poden utilitzar per comunicar-se, dialogar i aproximar-se al client.

Tanmateix, les xarxes socials no han de ser enteses com un canal de comercialització més. No han de ser concebudes com una mera plataforma on difondre la nostra oferta, els nostres productes,... de xarxes socials n’hi ha de molts tipus, i cada una d’elles presenta objectius diferents i diversos. Els principals elements descriptius de les xarxes es poden resumir en:

Les xarxes socials es basen en relacions entre persones on es comparteixen vivències i experiències on l’usuari genera els continguts (fotos, vídeos,...)



Les xarxes socials han de ser capaces d’influir, generar sentit de pertinença, expectatives, reconeixement, connexió. No han de ser concebudes com un espai de comunicació unidireccional. Cal fer participar l’usuari.

Les xarxes socials són plataformes pensades per compartir diferents temàtiques, aspectes socials o aspectes on hi ha una comunitat suficientment àmplia interessada en un aspecte concret.

Les xarxes socials són, doncs, un espai d’interacció social amb el consumidor per tal de millorar la funció de relació ja sigui a través de converses, de compartir informació o de dialogar amb el client.

I pel que fa a les xarxes n’hi ha de tota mena. I tot i que en podem trobar de moltes temàtiques, les podem desgloçar entre les generalistes, les específiques i de professionals, així com les de generació de continguts.

Pel que fa les generalistes, Facebook és la reina per excel•lència. El seu objectiu prioritari descansa en compartir vivències entre persones.

Twitter s’ha convertit en la xarxa de microblogging per excel•lència i tot i que molts la consideren una plataforma generalista, s’ha convertit en un fantàstic instrument per adquirir i gestionar continguts.

Linkedin és la xarxa social professional per excel•lència. Es tracta d’una de les plataformes més adequades per a la promoció de la vida professional.

Finalment, xarxes com YouTube, Slideshare o Flickr, són xarxes orientades a la creació de continguts per part dels seus usuaris. Els vídeos, les presentacions i les fotografies són les eines que s’utilitzen respectivament en cada una d’elles.

Les xarxes socials són un valor en alça per les empreses. El coneixement detallat de cada una d’elles pot portar importants beneficis a les empreses sempre que les utilitzin amb coherència... però dels valors de cada una d’elles ja en parlarem en propers articles.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada