divendres, 18 de febrer del 2011

PUJEM AL TREN DE LA SOCIAL MEDIA, ARA ÉS EL MOMENT

esFins fa relativament poc temps, era ben palès que les empreses ja no podien optar solament per estratègies enfocades pel producte sinó que el que calia era optar per estratègies d’orientació a la clientela, on qui més qui menys s’omplia a parlar de l’orientació al mercat i de la necessitat d’escoltar, escoltar i escoltar el client.

No obstant això, i per molt que grans experts diguessin, les empreses seguien optant per línies d’acció enfocades a oferir el millor producte, a controlar la marca i a escoltar el client quan aquest ja havia comprat o consumit la nostra oferta.

Però,..., avui per avui aquest paradigma ha canviat a marxes forçades fins el punt que molts aspectes vinculats a la relació entre empresa i mercat han sofert profundes transformacions:

• La major part de les noves generacions de consumidors disposen d’uns nous hàbits on la cerca i el compartir la informació estan a l’ordre del dia.

• La comunicació of line o tradicional està donant cada cop més, pas a les noves eines de comunicació digitals.

• La infoxicació d’informació diària (excés d’imatges, marques, campanyes promocionals) ha contribuït a la pèrdua d’interès de la clientela en les marques i en les seves campanyes promocionals.

• El consumidor, busca i prioritza cada cop més, la recomanació que no pas la informació unidireccional que fa la pròpia empresa.

• Hem passat d’un mercat unidireccional i d’una sola direcció (empresa a consumidor), a un mercat bidireccional on tot és coneix i es comparteix (Consumidor a consumidor).

• La falta de control i de domini de la pròpia marca es fa ben evident quan cada vegada són més les vies i opcions d’opinió que té el mercat i el consumidor per parlar d’aquestes a les xarxes socials.

Per tot això i molt més és palesa la necessitat que les empreses ens centrem en el client i no únicament en orientar-nos-hi en funció d’allò que ens demanen. Ens cal estar contínuament connectats amb el consumidor, amb el seu món i en el seu context, saber que diuen, com ho diuen, conèixer que pensen i que opinen dels nostres productes,... només així serem capaços d’obtenir el compromís suficient perquè percebin la nostra marca com el referent dins el seu espai mental.

I és aquí on les empreses han de fer una clara aposta per la Social Media, un nou espai de debat i sociabilització amb el mercat a partir de l’ús de les noves eines digitals que la tecnologia ha posat al nostre abast. Un entorn marcat per

elements com les xarxes socials, els blocs,. les webs i un llarg etcètera d’aplicacions que permetran que la clientela del futur siguin els autèntics protagonistes dels processos de compra i autèntics valedors i difusors de les característiques dels productes i les marques.

Davant d’aquesta situació no hi ha altre opció. És el moment de pujar al tren de totes aquests noves eines i plataformes digitals perquè els beneficis són evidents: construir millors productes de la ma del client i més innovadors, generar notorietat i rellevància de la nostra marca al mercat, ser més competitius i obtenir una millor reputació de la nostra marca.

Aquest món no ha fet res més que començar a caminar, i les empreses no en podem quedar i no em de voler quedar-ne al marge. Ara és el moment de pujar al tren de la social media on les eines digitals ens permeten disposar d’immillorables vies per dialogar amb el client i construir una marca cada vegada més forta. D’això en seguirem parlant a partir d’avui i cada quinze dies. Us hi esperem!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada