No obstant això, i per molt que grans experts diguessin, les empreses seguien optant per línies d’acció enfocades a oferir el millor producte, a controlar la marca i a escoltar el client quan aquest ja havia comprat o consumit la nostra oferta.
Però,..., avui per avui aquest paradigma ha canviat a marxes forçades fins el punt que molts aspectes vinculats a la relació entre empresa i mercat han sofert profundes transformacions:
• La major part de les noves generacions de consumidors disposen d’uns nous hàbits on la cerca i el compartir la informació estan a l’ordre del dia.
• La comunicació of line o tradicional està donant cada cop més, pas a les noves eines de comunicació digitals.
• La infoxicació d’informació diària (excés d’imatges, marques, campanyes promocionals) ha contribuït a la pèrdua d’interès de la clientela en les marques i en les seves campanyes promocionals.
• El consumidor, busca i prioritza cada cop més, la recomanació que no pas la informació unidireccional que fa la pròpia empresa.
• Hem passat d’un mercat unidireccional i d’una sola direcció (empresa a consumidor), a un mercat bidireccional on tot és coneix i es comparteix (Consumidor a consumidor).
• La falta de control i de domini de la pròpia marca es fa ben evident quan cada vegada són més les vies i opcions d’opinió que té el mercat i el consumidor per parlar d’aquestes a les xarxes socials.
Per tot això i molt més és palesa la necessitat que les empreses ens centrem en el client i no únicament en orientar-nos-hi en funció d’allò que ens demanen. Ens cal estar contínuament connectats amb el consumidor, amb el seu món i en el seu context, saber que diuen, com ho diuen, conèixer que pensen i que opinen dels nostres productes,... només així serem capaços d’obtenir el compromís suficient perquè percebin la nostra marca com el referent dins el seu espai mental.
I és aquí on les empreses han de fer una clara aposta per la Social Media, un nou espai de debat i sociabilització amb el mercat a partir de l’ús de les noves eines digitals que la tecnologia ha posat al nostre abast. Un entorn marcat per
elements com les xarxes socials, els blocs,. les webs i un llarg etcètera d’aplicacions que permetran que la clientela del futur siguin els autèntics protagonistes dels processos de compra i autèntics valedors i difusors de les característiques dels productes i les marques.
Davant d’aquesta situació no hi ha altre opció. És el moment de pujar al tren de totes aquests noves eines i plataformes digitals perquè els beneficis són evidents: construir millors productes de la ma del client i més innovadors, generar notorietat i rellevància de la nostra marca al mercat, ser més competitius i obtenir una millor reputació de la nostra marca.
Aquest món no ha fet res més que començar a caminar, i les empreses no en podem quedar i no em de voler quedar-ne al marge. Ara és el moment de pujar al tren de la social media on les eines digitals ens permeten disposar d’immillorables vies per dialogar amb el client i construir una marca cada vegada més forta. D’això en seguirem parlant a partir d’avui i cada quinze dies. Us hi esperem!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada