PRENDRE DECISIONS CORRECTES
Un bon amic meu, jardiner de professió, tot i el bon funcionament del seu negoci ja comença a pensar en noves alternatives que complementin la seva feina actual.
I és que més enllà del seu esforç diari: agafa el cotxe i vés cap aquí, parla amb aquest client i tanca el tracte, supervisa la comanda del nou proveïdor, parla amb els treballadors i concreta els aspectes vitals més importants per al funcionament de l’empresa..., el meu amic es planteja desenvolupar nous projectes.
Dels nostres habituals cafès al tradicional bar de trobada, ja s’han iniciat les primeres idees en relació a nous negocis que sobre la base de les nostres converses, ja deixen entreveure, de moment, alguns aspectes que val la pena remarcar:
Per una banda, en la majoria de nous negocis la clau de l’èxit no es troba tant en el producte i en el disseny, sinó en la funció i la percepció que el client en tingui.
En segon lloc, i a l’hora de pensar en projectes diferenciats de la resta de negocis, el meu amic jardiner i jo només veiem la llum quan ens plantegem la innovació de la mà del client com a veritable eina per fer front a nous reptes competitius.
Ai caram, qui llegeixi aquest article pot pensar que aquesta història tracta d’emprenedors que cada setmana en pensen alguna de bona, no? Fins i tot, algú es pot animar a crear el seu negoci i a pensar que crear nous projectes resulta fàcil.
En fi, no és pas que jo vulgui tirar per la borda les bones idees del meu amic jardiner o de qualsevol altre emprenedor que vulgui iniciar una aventura empresarial. Simplement voldria aproximar-vos a una realitat tan important com és la presa de decisions en la projecció de nous negocis, i sobretot a la complexitat de no estudiar el client amb prou detall, al fet de projectar un nou negoci com una qüestió de bones idees, així com conèixer a bastament quins són els costos de la desconeixença del mercat, dels clients i del que aquest realment vol satisfer amb la compra d’un producte o servei.
En síntesi, ens cal definir, analitzar i entendre el mercat. Només d’aquesta manera tindrem més possibilitats de prendre decisions correctes i deixar les encertades al calaix del dormitori.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada