dijous, 16 de setembre del 2010

EXPERIÈNCIA DE COMPRA, NOUS ENTORNS I NOUS COMPORTAMENTS DE LA CLIENTELA

Nous entorns, nous comportaments de la clientela
Els nous hàbits de comportament dels consumidors, la introducció de diferents variables de consum, l’elevat increment d’oferta de productes i serveis,... ha propiciat, no només un menor grau i capacitat de diferenciació del punt de venda, sinó que també ha ideat que elements amb un caràcter més tradicional com la comunicació, la promoció,... deixessin pas a altres eines comunicatives més innovadores on la clientela hi tingués un rol molt més important.
Així, la competitivitat econòmica actual ha portat a la clientela a deixar de banda els aspectes més purament funcionals per atorgar una major importància a la compra, on l’experiència i l’emocionalitat hi tenen un lloc molt més important.
La dimensió emocional de la compra és, sens dubte, un factor que va adquirint, cada vegada més, un rol molt important dins l’espai mental dels consumidors i, cada vegada, són més els establiments que ofereixen noves propostes a la potencial clientela, on l’experiència i la creació de sensacions de compra entre són ben papables.
Per tot això, la introducció de noves eines dinamitzadores del punt de venda, les que incorporen emoció, experiència, diversió, relació, atractiu, suposaran una de les bases comercials amb més projecció de futur, en la mesura que promouran una major participació i implicació directa d’un consumidor, que cada vegada més busca l’element emocional en la seva compra.

L’experiència de compra, una eina per promoure la implicació de la clientela
En aquest nou context, doncs, queda ben palès que les parades dels mercats necessiten de noves estratègies comercials, amb un fort impuls emocional, que permetin promoure una major diferenciació del punt de venda, i que impulsin una millor implicació en la compra per part de la clientela respecte a les parades, que cada dia han de treballar amb més força per poder atraure el comprador. És aquí, on neix una nova estratègia comercial per atraure la clientela, basada en el foment i en la promoció d’experiències de compra que permetin implicar, divertir, emocionar a la clientela, i que s’anomena gestió de l’experiència i emoció de la compra.
L’experiència de compra de la clientela, per tant, la podem definir com la creació i utilització de diferents mecanismes comercials que contribueixen a fer del procés de compra, un factor de generació d’expectativa i emotiva de la clientela, al mateix temps que contribueixen a crear una experiència sorprenent, agradable i difícilment inoblidable.
En un sentit global, del que es tracta és d’utilitzar aspectes lligats a la vista, l’olfacte, el gust, el tacte, i les sensorials, i en definitiva als sentits dels consumidors, ja que són les eines que les parades dels mercats han d’utilitzar per promoure noves estratègies de millora comercial dels seus negocis, i on el valor del producte deixa pas als mecanismes que permeten millorar les sensacions agradables en la compra de la clientela i, en definitiva, de la seva fidelització.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada