Fa relativament poc temps vaig conèixer una persona que en la seva vida professional es dedica a preparar i millorar l’estat físic de les persones.
Sí, sí, ho heu sentit bé, es dedica a ajudar a millorar la forma física, però per sobre de tot, i des del meu entendre, a potenciar el seu sentiment aspiracional de “sentir-se més preparat i millor amb un mateix”.
Aquesta noia, no fa pas massa temps que es dedica a aquesta activitat força emergent que els experts anomenen entrenador personal.
De fet, tot just fa uns dos mesos que ha iniciat la seva trajectòria professional en aquest àmbit i, és clar, com és lògic de suposar, se li plantegen algunes qüestions com a bona emprenedora que és:
ü Com donaré a conèixer el meu servei, a qui el donaré a conèixer...
ü Ho faré prou bé?
ü He de fer ofertes per vendre més i potenciar el meu projecte?
ü He de pensar de bon principi a fidelitzar la clientela o, per contra, cal que esperi que el client tingui un major coneixement del meu servei…
En fi, moltes són les preguntes que tot emprenedor s’ha de plantejar quan inicia un negoci i és per això que hi ha alguns aspectes que és imprescindible tenir en compte quan iniciem un projecte. Alguns són aquests:
ü Les noves idees que s’incorporen al mercat requereixen un cert temps per ser assimilades dins l’espai del client, ja que aquest no neix ensenyat i com a tal hem d’entendre que la solució que oferim s’ha d’introduir al mercat amb coherència.
ü Una nova solució introduïda al mercat ha de ser fàcil d’entendre per part del potencial client.
ü L’excessiva complicació o innovació de la solució que volem oferir pot perjudicar el creixement del nostre negoci.
ü És important que a base de tangibles, i sense gaire pressa per innovar, anem introduint la nostra solució al mercat; una excessiva rapidesa en la innovació pot perjudicar el creixement del negoci.
ü Mentre el client no sigui un expert, no és gaire aconsellable que intentem fidelitzar la clientela. Aquesta se sentirà molt més atreta pel nostre negoci si de forma progressiva li anem oferint (de mica en mica) els diferents atributs i beneficis de què disposa la nostra solució.
ü Pel que fa a la comunicació i publicitat del nostre negoci emergent, hem de ser conscients que ha de ser senzilla i racional. Comunicar la nostra oferta des d’un punt de vista emocional, quan el client encara desconeix el servei ofert i quan encara no és expert, també pot perjudicar el bon desenvolupament del nostre negoci i de la solució proposada. Cal, per tant, anar de la racionalitat a l’emocionalitat.
En síntesi, permeteu-me que aquest sigui un punt amb la voluntat de transmetre-us la importància de projectar els negocis amb instruments que ens ho permetin fer amb coherència; i aquesta és la funció del cicle de vida de les idees, dels negocis i de les solucions, però si m’ho permeteu ja us en parlaré properament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada