Facilitar la compra a la clientela, qüestió prioritària
El nou context comercial actual, ha fet que la disposició d’una proposta comercial de venda clara, esdevingui necessària per promoure la diferenciació d’uns establiments comercials, els dels mercats municipals, que per fer front als nous reptes comercials, requereixen de noves fórmules que permetin una millor i òptima diferenciació.
En la conjuntura actual, focalitzada una vegada més, en la forta competitivitat i en una creixent concurrència, el compromís del consumidor ha canviat fins al punt que ja no espera de la seva compra, un simple fet on el que es vol és la obtenció d’un bon producte sinó que la seva pròpia exigència i el seu rol canviant en els hàbits, l’han portat a exigir majors valors funcionals, diferencials que suposin un major valor al seu espai mental.
És en aquest punt on, el paradista ja no ha de basar la seva estratègia comercial, en una opció de negoci que descansi únicament en la simple venda d’un bon producte sinó que cal anar un pas més enllà i formular estratègies que posin especial èmfasi en la satisfacció de la clientela.
En aquest sentit, es fa ben palesa la necessitat que el paradista, gestioni i posi en valor la creativitat i innovació necessària perquè la tradicional transacció de producte a canvi de diners d’anys anteriors, sigui en l’actualitat, percebuda per la clientela com una qüestió de solucions on l’esforç és l’indicador que permetrà una major fidelització de la clientela.
I és cal pensar contínuament en la satisfacció de la clientela i no en la venda, doncs quan se segueix aquest procediment, els resultats poden ser molt més òptims.
Val a dir doncs, que els mercats i les seves parades han de fer, contínuament, una reflexió per definir tots aquells elements que facilitin la venda i la plena satisfacció de la clientela, és a dir, que facin més atractiva, i que per tant suposin per a la clientela un valor afegit dins el procés de compra en els mercats.
És precisament en aquest context, on per poder complir tots aquests objectius, cal introduir un nou concepte, el dimensionament del producte, el qual suposa una fórmula d’orientació del negoci prou important en el dinamisme comercial de les parades dels mercats a efectes de generar un major valor comercial a la clientela.
Com generar valor en la clientela?
Facilitar la compra a la clientela. Tal i com ja s’ha comentat, aquest és l’objectiu que qualsevol paradista sempre ha de tenir present: conèixer els fils conductors pels quals la clientela prioritzarà una determinada opció de compra resulta necessari si es vol afrontar el futur i els reptes comercials amb èxit.
Tot paradista que vulgui fer més competitiu el seu negoci haurà d’estar innovant contínuament, això si, sempre de la ma del client i d’allò pel qual aquest col•lectiu compra.
La innovació planificada des de la motivació de la clientela sempre generarà una major beneficis als establiments que no pas la innovació basada en aquells productes que “pensem” que poden acabar agradant al client.
Una vegada més, posem especial èmfasi en mesures orientades a la satisfacció i a la percepció d’una clientela que cada vagada centra més la seva compra en la funcionalitat i els beneficis que el producte i/o servei li pot acabar generant.
És per això que un dels principals elements per generar un major valor a la clientela, és la innovació en l’enfocament del producte. En síntesi, del que es tracta és que el paradista, mitjançant el producte i els serveis, sigui capaç d’introduir noves variacions sobre les quals generar un major valor afegit del producte al mateix temps que introdueixi en l’espai mental de la clientela, noves motivacions de compra gràcies a les noves atribucions que es puguin generar en el producte.
Dos són els principals àmbits per dimensionar i millorar l’estratègia comercial i la seva relació amb el producte: la introducció de noves gammes de productes, i la forma de venda i presentació dels productes.
Les noves gammes de productes
Una de les mesures que, sens dubte, han suposat un fort increment del dinamisme i atractiu de les parades dels mercats municipals en els darrers anys, són la introducció de noves gammes de productes.
Quan parlem de noves gammes de productes, fem referència a productes que van des dels productes d’una determinada zona territorial, passant pels productes ecològics (aquells que disposen d’una certificació i que cada vegada tenen un major pes en la compra dels consumidors), i fins als productes amb distintius de qualitat (marques de garantia, Indicacions Geogràfiques Protegides, Denominacions d’origen,...)..
• Productes de territori. Els productes del territori els poden considerar com aquells productes que es conreen en una zona propera al mercat. Es tracta normalment de productes conreats a la mateixa zona, i on els mercats són els seus principals canals de comercialització i d’arribada al consumidor final.
• Productes ecològics. Són tots aquells productes que disposen d’una certificació ecològica que garanteix que els productes han estat produïts o elaborats seguint les normes de l’agricultura ecològica, i que han estat controlats en tot el seu procés de producció, elaboració, envasat i comercialització.
• Productes amb distintiu de qualitat. Són tots aquells productes que disposen d’un distintiu d’origen i de qualitat i que genera un valor diferencial en el producte. Entre els distintius de qualitat més habituals podem trobar els productes relacionats amb les indicacions geogràfiques protegides (IGP’s), les denominacions d’origen (DO), i les denominacions d’origen qualificades, marques de qualitat,....
Beneficis en la introducció de noves gammes de productes
Com a tota bona pràctica, la introducció per part dels paradistes, de noves gammes de productes, pot generar tota una sèrie de beneficis. Tanmateix i tot i els beneficis que aquesta pràctica pot genera, els que es detallen tot seguit, val a dir i cal tenir molt en consideració, que el procés i la forma d’introducció d’aquestes gammes poden contribuir d’una forma decisòria en l’èxit o el fracàs d’aquesta tipologia de bona pràctica en la gestió comercial d’un negoci:
• Valor afegit diferencial. La introducció de noves gammes de productes en les parades dels mercats, contribueixen a crear un punt diferencial de l’establiment al mateix temps que un major grau d’atractivitat.
• Millor posicionament de la parada. La disponibilitat de noves gammes de productes pot contribuir a fer de l’establiment, un negoci més atractiu i més ben posicionat a la clientela.
• Captació d’un nou col•lectiu de clientela. Permet generar i atraure un nou col•lectiu de clientela format per persones sensibles a l’alimentació, a la salut i a tots aquells elements que contribueixen a la dieta sana, saludable.
• Innovació constant de la parada. La introducció de noves gammes de productes transmet al client, la percepció d’un negoci innovador i orientat als nous requeriments competitius de l’actual entorn comercial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada