Pautes quotidianes en màrqueting, i estratègia comercial i digital
dissabte, 25 de setembre del 2010
El disseny d'un establiment i la vinculació amb la clientela
Avui en dia els establiments comercials d’èxit ja no opten per estratègies focalitzades únicament en la disposició d’un bon producte. Conèixer les noves tendències, les percepcions i les funcionalitats per les quals compren els clients, resulta clau si es vol ser competitiu. Així, els establiments més innovadors orienten tota la seva estratègia de negoci en la creació d’una identitat, en una imatge, i en definitiva, en una marca que sigui capaç de generar una forta atracció en el consumidor.
És en aquest context on la imatge i el disseny d’un negoci desenvolupa el seu màxim pes, doncs és ben evident que el disseny del punt de venda es troba en constant evolució, fins al punt que cada dia més, ens sorprèn algun nou establiment amb un proposta d’imatge, disseny, interiorisme o marxandatge visual que genera un fort atractiu visual entre la seva clientela i potencial.
I és que lluny queden les planificacions dels entorns de venda que simplement intentaven col•locar el producte de manera ordenada i intentant d’optimitzar l’espai per mostrar el màxim de productes.
És precisament per aquest context, que avui per avui el disseny dels establiments dels mercats han d’anar en consonància als hàbits, a les tendències dels consumidors, i en definitiva, al seu comportament, si el que volem és treure el màxim rendiment de la parada i del seu lineal en un entorn on els establiments tenen cada cop més clara la dimensió emocional de la compra. El disseny planificat de cada un dels seus elements s’ha convertit en una peça clau per a l’èxit d’aquests negocis.
a tall d'exemple, la parada d’un mercat és
la primera imatge que percep la clientela
La parada comercial no ha de ser entesa com un únic espai d’exposició i assortiment de mercaderies i productes. Les tendències actuals i la forta competitivitat fan palesa la necessitat que els establiments disposin d’una identitat clara que els permeti ser entesos com un referent comercial. Una identitat on la imatge juga un rol molt destacat mitjançant la bona conjunció d’elements de la parada com el mobiliari, el marxandatge visual, la il•luminació...
És per això que la imatge és un factor determinant en la comunicació que emet la parada cap als clients. La percepció de la clientela està molt educada i a la vegada és molt selectiva. Ja des de lluny, un client pot prendre una decisió de compra, simplement per la percepció global que li ofereix la parada. Tot és important, la imatge és un conjunt d’elements que de manera coordinada poden oferir una sensació molt potent. Cada detall és important en el “tot”. Un sol element pot fer que la bona percepció de la parada quedi diluïda en un no res.
Entenent la imatge de la parada com una planificació coordinada de tots els seus elements, podem destriar alguns dels seus elements més importants.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada