dijous, 3 de juny del 2010

FORMACIO: RUMB CORRECTE I VENT A FAVOR

Formació dels comerços, eina indispensable per establir el rumb correcte de la gestió comercial
Parlem de la formació com un dels elements més importants de la millora competitiva del teixit comercial, sobretot tenint en compte que cada vegada són més les veus que parlen d’un entorn marcat per la forta competitivitat comercial.
A manera de resum podem definir aquest entorn sobre la base que avui en dia vivim en un espai comercial cada vegada més competitiu on, si fem una anàlisi de la gran quantitat de formes de compra que han anat sorgint en els darrers anys, ens adonarem que vendre, en general, és cada vegada més complex.
És precisament en aquest marc on la formació juga un paper molt destacat, sobretot si volem convertir els comerços en veritables motors dels eixos comercials dels municipis.

En aquest sentit, les diferents administracions ja han realitzat diferents actuacions de caire formatiu1 amb resultats força destacables. Així, i sobre la base de la meva experiència formativa en el camp del comerç detallista, algunes de les claus més rellevants que justifiquen la importància de la formació són les següents:
o La formació contribueix a generar idees i a obrir portes a aquells establiments que tot i gestionar de forma òptima els seus negocis, necessiten eines per millorar la gestió del dia a dia.
o La formació és un dels millors pilars per reciclar-se en aquells aspectes i en aquelles tendències que van canviant a velocitats vertiginoses.
o La formació permet fer entendre al comerciant la complexitat de la distribució i de la venda actual.
o Fomenta el coneixement de les tendències futures que sens dubte poden tenir un paper destacat en la gestió comercial de les botigues.
o Promou el coneixement d’aquells elements que poden fer de la compra un procés més emocional i, en definitiva, generar majors vincles de compra entre venedors i clientela i, per tant, un major grau de fidelitat.
o La formació també contribueix a fer entendre al comerciant que, avui per avui, la venda ja no és només una qüestió de bon producte sinó que també descansa en les percepcions que el client acaba percebent d’un establiment.
En síntesi, la formació esdevé una de les bases per adaptar la gestió del comerç als nous requeriments competitius del comerç d’avui en dia. Una bona manera de mantenir i millorar el rumb dels diferents formats comercials tradicionals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada