diumenge, 18 d’abril del 2010

ISLÀNDIA, UNA MIRADA A L'ENTORN QUÈ CAL CONÈIXER

És ben sabut per tothom l'imporant esdeveniment que està succeïnt aquests darrers dies a Islàndia. El despertar violent d'un dels seus volcans (no el més gran precisament) ha generat un important sisme a l'economia europea i islandesa que ja n'havia patit de ben forts en els darrers mesos.
Quantes persones en aquests moments, es troben en situació d'alerta en aeroports, estacions de tren,... esperant el moment de poder tornar a casa. Quanta gent haurà de canviar els plans previstos degut a un entorn que ha obligat a tancar aeroports, anular viatges, canviar rutes, modificar hàbits i en definitiva, prendre decisions àgils i ràpides, tot, degut únicament a l'entorn. Fins i tot el fantàstic circ de la Fórmula 1, que avui ens ha deixat un molt bon gust de boca amb la victòria de Buton i la falta de pòdium al Sr. Alonso (una vegada més), encara no sap com traslladarà tot el seu arsenal a la popera cursa prevista a Catalunya, els dies 7, 8 i 9 de maig,... s'imaginen els costos que això pot suposar?
Si seguim parlant de potencials modificacions i canvis que s'hauran de fer en els propers dies, ens n'adonarem de com és imporant l'entorn en el que ens movem i com aquest sol ser sempre més important que el producte.
Si no, fixem-nos precisament en Islàndia. Un país que ja pot ser fascinant, amb espectaculars espais per visitar,... un inmillorable país on conèixer importants fenònems de la naturalesa,... que quan l'entorn es posa en contra, difícilment podran promoure el turisme, atraure nous visitants,... degut principalment a l'entorn.
Busquem el sentit empresarial doncs! Hi ha moltes empreses, masses, que encara pensen amb el seu producte com la base del negoci, com el pilar per vendre més i millor,... fals. L'entorn juga un paper molt important i cal  no obviar-lo si volem ser dinàmics.
Per si de cas, els islandesos, que d'entendre i interpretar l'entorn en saben molt, ja han començat a actuar, i d'un entorn ben hostil segur que en faran una "ruta de visita als meravellosos volcans islandesos", mentre que la resta de conciutadans,s promouran entre els seus amics europeus, que els visitin i que vagin a veure l'immmillorable espectacle que el país nòrdic ofereix.
Entenguem i fem-nos amb l'entorn, Islàndia és una bona oportunitat per entendre-ho i probablement també per visitar-la.
Vagin fent calaix. Islàndia ens espera a l'estiu!!!

2 comentaris:

  1. Totalment d’acord Oriol!!

    No només es tracta del producte, sinó de saber aprofitar les noves oportunitats que ens brinda un entorn tant canviant com en el que actualment ens trobem.

    Parles d’aprofitar l’espectacle volcànic Islandès per generar moviment turístic, hi tant!

    Però no ens quedem només aquí, pensem en les empreses de logística via Terrestre o Marítima, aquesta situació els brinda l’oportunitat, si saben aprofitar-la, de ser la solució als maldecaps de moltes empreses.

    Es tracta de saber encarar les veles de la nostra empresa cap a on l’entorn està fet “Bufar el vent”, per poder treure’n el màxim rendiment.

    ResponElimina
  2. Entendre correctament el mercat sempre genera noves oportunitats. saber entendre cap a on bufa el vent, conèixer les motivacions del consumidor, esn brinda més possibilitats que no pas que ens obsessionem per la venda en temps difícil.
    Oblidem la venda, cal creiem en la satisfacciód e la clientela. per difícil que pugui ser!!!

    ResponElimina