divendres, 27 de maig del 2011

FACTORS HIGÈNICS I FACTORS MOTIVADORS

SERVEIS A GUST DEL CONSUMIDOR

Ara fa uns mesos, en ple estiu, vaig tenir l’oportunitat de dinar en un restaurant amable. I dic amable perquè, el servei, l’atenció i sobretot els detalls que el propi servei va tenir amb nosaltres va ser excel•lent.

La qüestió té molt sentit. Bufen vents de crisis, i tothom s’empesca totes aquelles estratègies possibles per oferir un millor servei. Així, en el restaurant en qüestió, ens van servir, d’inici, una copa de cava que va venir acompanyada d’uns petits entrants, uns entrants per cert, més que correctes i que van ser complementats amb un segon capritx, mentre esperàvem el plat estrella que tots els comensals havíem demanat. Finalment entre postres i cafè, ens varen portar uns petits fours,... i tot això sense cap cost econòmic.


Per contra, la cafeteria habitual, on cada matí prenc cafè, ha deixat de servir-lo acompanyat d’una petita peça de xocolata, com fins fa poc menys d’una setmana solia fer. “Volem millorar la qualitat del producte, no hem apujat preus, i per això hem eliminat la xocolata”, ens diu la propietat del local tot intentant justificar que no sap com fer-ho per guanyar els mateixos diners que fa pocs mesos, això si, sense haver de reduir el seu marge.

Sembla ser doncs que molts negocis encara no han entès el mercat on ens movem. La forta convulsió econòmica, la confiança i les xifres que mouen els estaments oficials, i dels que ens n’informen diàriament els mitjans de comunicació, indiquen una idea molt clara: el vent no bufa a la millor velocitat possible i sembla que trigarà temps a fer-ho. Davant d’això, potser no és moment de pensar únicament en guanyar el mateix.

A més amés, les tendències són clares; el consumidor s’ha tornat prudent, estalviador i exigent. Davant d’aquesta conjuntura, les actuacions comercials que pugui prendre un negoci poden tenir un encaix poc positiu en la clientela.

Ara no és moment del curt termini, no és moment de pensar solament amb les vendes. Ara és moment de construir estratègies que permetin implicar el client en el nostre concepte. Ara és moment generar una major productivitat i valor. Sense productivitat, difícilment els negocis se’n sortiran.

Probablement, ara més que mai, tocarà reduir beneficis, i ens tocarà fer un major esforç. Ara més que mai, entendre, interpretar i respectar el mercat, resulten factors clau per construir negocis forts i amb futur. Els serveis hi juguen un paper molt destacats. Els serveis això si, orientats al benefici del client, i que prioritzen la satisfacció a la venda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada