dimarts, 4 de gener del 2011

SUÏSSA, EL PAÍS DE L'ENAMORAMENT, LES EMOCIONS I EL MÀRQUETING

Hi ha qui pensa que el màrqueting emocional és una de les millors bases per fer incrementar les vendes de la seva empresa. I en certa mesura tenen raó, perquè és ben cert que avui per avui tots aquells productes i serveis que juguen amb l’emocionalitat de la clientela acaben tenint una major probabilitat d’atreure i fidelitzar la clientela (són molts els casos de les empreses que han sabut jugar amb les emocions i les intangibilitats amb resultats molt satisfactoris).

Ara bé, l’emocionalitat que poden desprendre els productes i serveis, els nostres negocis, fins i tot amb idees innovadores, no és una qüestió que es pugui obtenir d’un dia per l’altre; cal que tinguem en compte que només s’arriba a l’emocionalitat de les coses si hi arribem des de la racionalitat.

Però anem a pams, i fixem un exemple que ens indiqui aquesta idea d’arribar a l’emocionalitat des de la tangibilitat. Qui més qui menys, tothom s’ha enamorat al llarg de la vida. Doncs bé, algú pensa que aquest enamorament és una simple qüestió d’imatge, de presència, de química? I tots els elements posteriors que anem coneixement de la nostra parella? Gustos, hàbits, motivacions, valors... Tots aquests aspectes són elements tangibles que necessàriament cal conèixer si realment volem arribar a la part intangible dels nostres pensaments, és a dir, l’enamorament.
-
                                         Grindelwald


I això a Suïssa ho saben fer molt bé.

En síntesi, només em resta concloure amb la idea que el camí de la racionalitat a l’emocionalitat és una de les millors maneres que els empresaris tenen al seu abast per optimitzar les campanyes promocionals de les seves empreses. I d'això a Suïssa en saben un munt!!!
El petit país del centre d'Europa, esplèndit pel seu fantàstic paissatge, no depèn només d'aquest fenòmen de la naturalesa per promoure el país. Això el seu govern ho sap molt bé i gestiona tots aquells tangibles que facilitin el compromís, la implicació i la bona percepció dels seus visitants. Aspectes com les bones comunicacions, la creació d'espais pensats per a les famílies, la sensació de seguretat i tranquil·litat, la correcta gestió dels espais públics, les iniciatives privades,... fan d'aquest país un immillorable exemple per observar com l'enamorament no és fa a base d'intangibles sinó a partir de la construcció d'una marca on les persones i les tangibles en són la base de projecció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada