És ben cert que tot i que moltes empreses venen productes, els clients compren experiències.
Massa sovint, les empreses, els comerços i els serveis s’esmercen excessivament a buscar fórmules per disposar de nous productes més innovadors, que aportin valors diferencials respecte a una competència que també lluita ferotgement en el mateix rumb. Molts són els actors, els emprenedors, els gestors que orienten l’estratègia de venda de la seva empresa a una major oferta de productes, a un major assortiment de producte, a la disposició de productes i serveis amb característiques diferents...
Tanmateix, i ja ho hem exposat en altres articles, l’elevada concurrència dels mercats actuals ens ha portat, als consumidors en general, a disposar d’una elevada oferta en productes i a tenir la possibilitat de comprar-los i escollir-los en un ventall molt ampli d’opcions (l’aparició d’Internet, els nous formats comercials, les botigues de conveniència, la venda per catàleg...).
Davant d’aquesta situació, queda ben palès que els productors, els venedors, els comerciants, els emprenedors... hem de començar a pensar en alternatives a la venda de productes.
En resum, cal que comencem a pensar en alternatives que ens permetin generar diferències respecte de la nostra competència.
Precisament un d’aquests valors diferencials és la cerca de l’experiència en la compra per part dels nostres clients. Deixeu-me que us ho expliqui amb diferents exemples:
ü Una botiga de venda de sabons ha decidit prioritzar un espai en forma de font on els clients puguin rentar-se les mans i experimentar amb la diferent oferta de productes de què disposa el comerç.
ü Un establiment de cafè que ha passat de vendre cafè a fomentar totes aquelles situacions que provoquen el desig de consumir: moments de relax, petit caprici de després de dinar...
Un negoci on sovint hi ha cues d’espera perquè es tracta d’un producte d’alta rotació, ha decidit introduir pantalles de plasma que incentivin la compra del client i que al mateix temps redueixin el possible avorriment durant el temps d’espera.
En síntesi, són diferents exemples que ens mostren com l’experiència de compra pot contribuir, de forma decisiva, a crear clients entusiastes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada