dijous, 27 de gener del 2011

NO TOHOM JUGA AMB EL VENT A FAVOR

AMB EL VENT A FAVOR: ESTRATÈGIA DE VENDA O SATISFACCIÓ DEL CLIENT

Molt sovint sentim parlar experts en màrqueting. Frases com fa molts anys que estem implantant grans estratègies en màrqueting, la millor manera de fer màrqueting és a base de bones campanyes de publicitat... m’han fet entendre que hi ha una percepció errònia que el màrqueting i, en general, la realització de campanyes promocionals, publicitàries i de comunicació és una qüestió percebuda com a senzilla i que tothom pot arribar a dur a la pràctica sense grans esforços.

Però, ja ho diuen alguns dels gurus més prestigiosos del màrqueting: aquesta ciència darrerament no acaba de trobar-se en la seva millor forma, i més si observem que un ampli nombre de professionals la consideren únicament una qüestió promocional.

Per tant, permeteu-me fer algunes reflexions a l’entorn del que considero que són alguns dels errors més freqüents en l’àmbit del màrqueting i que penso que caldria que els empresaris tinguessin en compte:

 Per començar, el màrqueting no ha de ser entès únicament com un instrument per millorar les vendes; ens ha d’ajudar, per sobre de tot, a conèixer el client amb el major detall possible a efectes de poder fer una oferta clarament orientada al que realment desitja la clientela.

 En aquesta mateixa línia val a dir que sovint s’atorga poca importància a aquest col•lectiu, i es prioritza el funcionament del negoci sobre la base d’allò que hem vist o d’allò que sabem fer en detriment de les expectatives i prioritats de la clientela.

 En segon lloc, cal deixar palès que el màrqueting no només són promocions i campanyes publicitàries. Aquestes són eines importants per a un negoci, però cal utilitzar-les quan l'orientació del nostre negoci sigui clara i ben definida.

 En tercer lloc, la voluntat innovadora en el camp comercial mereix una menció especial ja que es palesa una excessiva tendència a la innovació de baix risc, és a dir, aquella sobre la qual el client ha expressat un desig clar i no pas sobre allò que encara no sap que no existeix.

En conclusió, els errors en aquest camp ens poden suposar un greuge comercial important.

Una reflexió prèvia i ben pautada és, sens dubte, un dels millors remeis per a mantenir el rumb adequat del viatge, el viatge cap a l’excel•lència empresarial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada