dilluns, 11 de juliol del 2011

FB, UNA XARXA PER COMPARTIR EXPERIÈNCIES

La setmana passada fèiem referència a les diferents tipologies de xarxes socials existents. Parlàvem de les xarxes de continguts, de les especialitzades i de les generalistes.

Facebook (Fb) és sens dubte la xarxa generalista més important. Amb milions d’usuaris, aquesta comunitat generalista s’ha convertit en una de les plataformes més utilitzades per la població, que veu en ella la xarxa idea per comunicar-se amb els seus amics,...

Fb és doncs una plataforma dirigida principalment a persones i no pas a empreses. Es tracta d’una xarxa on la gent es vol comunicar, on vol compartir, on vol rememorar, recordar i retrobar vells amics, grups,... i un llarg etcètera d’exemples, tots ells, dirigits a la vivència.


I és per això que és tant important recordar que tot i que moltes empreses i negocis s’escarrassen en crear perfils, en incrementar contínuament el número de fans o d’amics, i donar a conèixer els seus productes, l’autèntica essència d’aquesta xarxa social descansa en promoure i compartir vivències i experiències.

I aquest fet és molt important, doncs arribats a aquest punt moltes empreses que ja hagin creat el seu perfil es preguntaran si varen escollir la millor estratègia.

Bé doncs, com el lector podrà intuir, aquesta plataforma no es pot considerar una comunitat creada pròpiament per vendre més. Tanmateix, això no treu que les empreses no hi puguin ser presents. Simplement cal que tinguin en compte una sèrie de requisits que de ben segur els ajudarà:

1. Al tractar-se d’una xarxa on el consumidor hi busca l’experiència i la diversió, l’empresa s’ha d’orientar precisament a això: a compartir experiències i vivències.

2. Resulta molt important el to i la línia editorial que se segueix-hi, és a dir, no s’ha de promoure la venda unidireccional de productes sinó que cal preguntar a l’usuari sobre com ens valora,... i cal fer-ho amb un to proper, amable i distès.

3. El fet que es permetin publicar determinats continguts, ha de permetre a les empreses utilitzar aquesta eina com a punt de compartir experiències visuals i no pas de difondre únicament les noves novetats (penjar fotografies, editar enllaços,...).

4. Finalment, amb la presencia a aquesta comunitat, no fem més que transmetre la nostra identitat digital. I aquí ens cal ser molt curosos perquè la nostra reputació on line pot tenir un pes molt important a ulls del client.

Així doncs, cal que considerem aquesta xarxa, com una bona eina per a la nostra empresa i la seva estratègia digital. Això si, sempre i quan tinguem present el que busca l’usuari: compartir i viure experiències!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada